Warsztaty w Kopenhadze – relacja
4EU+ International Workshop: Historia współpracy europejskiej od 1918 roku
W dniach 27-29 maja 2024 roku na Uniwersytecie Kopenhaskim odbyły się międzynarodowe warsztaty naukowe 4EU+ poświęcone historii współpracy europejskiej od 1918 roku. Warsztaty były prowadzone przez dr. hab. Mortena Rasmussena z Uniwersytetu Kopenhaskiego, a w gronie kadry akademickiej znaleźli się również dr Alice Milor i prof. Laurent Warlouzet z Sorbony oraz przedstawicielka naszego Wydziału, dr hab. Dobrochna Kałwa.
Program wydarzenia
Przez trzy dni uczestnicy mieli okazję wysłuchać licznych prezentacji i dyskusji, które koncentrowały się na różnych aspektach współpracy europejskiej od zakończenia I wojny światowej. Program warsztatów obejmował sesje prezentacji studenckich, które były kluczowym elementem wydarzenia.
Działania studentów
Studenci prezentowali swoje badania w 30-minutowych sesjach, na które składało się 10 minut wystąpienia oraz 20 minut dyskusji i pytań. Każda prezentacja była omawiana przez opiekuna naukowego oraz wyznaczonego wcześniej studenta. Uczestnicy mieli okazję do przedstawienia wyników swoich badań oraz nawiązania międzynarodowej współpracy naukowej.
Sympozjum: “A World More Equal. An Internationalist Perspective on the Cold War”
W ostatni dzień warsztatów odbyło się sympozjum pod tytułem “A World More Equal. An Internationalist Perspective on the Cold War”. W dyskusji wzięli udział znakomici eksperci, w tym Sandrine Kott z Uniwersytetu w Genewie, Glenda Sluga z Europejskiego Instytutu Uniwersyteckiego, Bob Reinalda z Uniwersytetu Radboud oraz Steven Jensen z Duńskiego Instytutu Praw Człowieka. Uczestnicy sympozjum zgłębiali temat międzynarodowej współpracy w okresie zimnej wojny, podkreślając rolę organizacji międzynarodowych i średnich potęg w łagodzeniu globalnych nierówności.
Podsumowanie
Warsztaty 4EU+ były niezwykle cennym wydarzeniem dla studentów i badaczy zajmujących się historią współpracy europejskiej. Uczestnicy mieli okazję do wymiany wiedzy, zdobycia nowych doświadczeń oraz nawiązania cennych kontaktów naukowych, które z pewnością przyczynią się do dalszego rozwoju ich kariery akademickiej.