Działalność studencka
Samorząd Studentów Wydziału Historii UW
Kontakt: samorzad.wh@uw.edu.pl
Strona Samorządu Studentów Wydziału Historii UW na profilu Facebook
Strona Samorządu Studentów Wydziału Historii UW na Instagramie
Strona Samorządu Studentów Wydziału Historii UW na TikToku
|
1. Krzysztof Izdebski
2. Maciej Michał Radomski
3. Pola Klementowska
4. Julia Dagmara Rosłon
5. Matylda Cecylia Pełka
|
![]() |
Przewodniczący – Krzysztof Izdebski
Wiceprzewodnicząca – Julia Rosłon
Przewodnicząca – Aleksandra Rajtar
Wiceprzewodnicząca – Matylda Pełka
Przewodnicząca – Matylda Pełka
Wiceprzewodnicząca – Julia Rosłon
Koło Historyków Studentów UW
Koło Historyków Studentów UW to najstarsze koło naukowe na Uniwersytecie Warszawskim – działa nieprzerwanie od 1916 roku. Od ponad stu lat skupia studentów zainteresowanych historią od starożytności po czasy współczesne. Na co dzień członkowie Koła działają w ramach sekcji naukowych, wygłaszają referaty, analizują źródła, dyskutują, a także organizują konferencje naukowe, spotkania z badaczami oraz wyjazdy krajowe i zagraniczne.
Koło powstało w wyniku połączenia czterech dotychczasowych organizacji studenckich Wydziału Historii, podczas wspólnego Zebrania Walnego w dniu 21 października 2025 r. tj.:
-
-
Studenckie Koło Dydaktyki Historii
-
Studenckie Koło Naukowe Historyków
-
Studenckie Koło Starożytnicze
-
Studencki Klub Międzyepokowych Badań Historycznych
-
Więcej informacji o działalności KHS UW można znaleźć na Facebooku: facebook.com/kolohistorykow.uw
Zarząd Koła w roku akademickim 2025/2026:
- Kacper Gębala, Jakub Hardecki, Krzysztof Izdebski – prezesi
- Krzysztof Konstanciuk – sekretarz
- Aleksy Stolarz – skarbnik
- Maciej Kicior, Franciszek Mytych, Sara Smargol, Julian Toruński, Kacper Zakrzewski – członkowie zarządu
Koordynatorzy sekcji epokowych:
- Sekcja Starożytnicza – Aleksy Stolarz
- Sekcja Mediewistyczna – Szymon Dzięcielewski, Maria Lubas
- Sekcja Nowożytnicza – Maciej Kicior, Julian Toruński
- Sekcja XIX w. – Kacper Kusztal
- Sekcja XX w. – Michał Mastalerz
Opiekun Koła: prof. Paweł Żmudzki
Pozostałe koła naukowe
Czasopisma studenckie
| Czasopismo naukowe “Teka Historyka” jest półrocznikiem, wydawanym przez członków Studenckiego Koła Naukowego Historyków, afiliowanego przy Wydziale Historii Uniwersytetu Warszawskiego. Seria wydawnicza “Teka Historyka” powołana została uchwałą w 1983 roku na zebraniu walnym Studenckiego Koła Naukowego Historyków. Wszystkich zainteresowanych współpracą z nami bądź publikacją tekstu prosimy o kontakt: tekahistoryka83@gmail.com. Autorom przypominamy, że chcąc opublikować tekst należy dostarczyć nam tekst w formie elektronicznej wraz z oświadczeniem. Prosimy też o zapoznanie się z zasadami edytorskimi.
Redaktor naczelny: Michał Schoeneich, zastępca redaktora naczelnego: Krystian Kościug, skarbnik: Filip Grzębski, sekretarz: Aleksandra Zielińska, rzecznik: Krzysztof Izdebski, administrator strony: Mikołaj Sankiewicz
|
|
Rezerwacja sal na działalność studencką
ZASADY REZERWACJI SAL W BUDYNKU WYDZIAŁU HISTORII NA POTRZEBY SAMORZĄDU STUDENTÓW WYDZIAŁU HISTORII I KÓŁ NAUKOWYCH, DZIAŁAJĄCYCH PRZY WYDZIALE HISTORII
Sale na Wydziale Historii mogą być rezerwowane na potrzeby posiedzeń organizacyjnych i naukowych:
- Samorządu Studentów WH
- kół naukowych, działających przy Wydziale Historii (w tym sekcji w ramach kół).
Sale są rezerwowane z co najmniej trzydniowym wyprzedzeniem.
Aby zarezerwować salę należy wysłać maila z oficjalnego adresu koła (w domenie uw.edu.pl) lub Samorządu Studentów WH (UWAGA! rezerwacje z imiennych adresów mailowych studentów nie będą przyjmowane) z następującymi danymi:
- na kiedy sala jest potrzebna (data i godzina)
- jakie wydarzenie będzie miało w niej miejsce
- ile osób w nim weźmie udział
- dane kontaktowe do ORGANIZATORA, osoby odpowiedzialnej za wzięcie i oddanie kluczy oraz stan sali po zakończeniu spotkania (IMIĘ I NAZWISKO, E-MAIL i NUMER TELEFONU KOMÓRKOWEGO)
Jeśli jakaś sala na Wydziale będzie wolna w podanym terminie – zostanie zarezerwowana.
Przypominamy jednocześnie, że budynek jest czynny w godz. 8.00-20:00 (w okresie wakacyjnym godziny otwarcia budynku mogą ulegać zmianie).
Każdorazowe przedłużenie godzin otwarcia budynku skutkuje finansowym obciążeniem ORGANIZATORA spotkania. Podobnie sprawa ma się z czystością sali po zakończeniu spotkań – odpowiada za nią ORGANIZATOR (z imienia i nazwiska).
