Dla pracowników
Ogłoszenia i informacje
- Zachęcamy do zapoznania się z zasadami dotyczącymi trybu wyboru kandydatów do Nagrody Dydaktycznej Rektora UW. Zasady te reguluje uchwała nr 12 Rady Dydaktycznej WH. Propozycje kandydatów wraz z uzasadnieniem dotyczącym ponadstandardowych osiągnięć dydaktycznych mogą zgłaszać kierownicy jednostek dydaktycznych, członkowie rady dydaktycznej, organizacje studenckie, samorząd studencki i doktorancki. Zgłoszenia przyjmowane są corocznie do 1 marca na posiedzeniu Rady Dydaktycznej lub mailowo. Po tym terminie następuje procedura weryfikacji zgłoszonych kandydatur. Najpóźniej do 31 maja każdego roku Rada Dydaktyczna w uchwale wskazuje nie więcej niż dwóch kandydatów do Nagrody Dydaktycznej Rektora UW. Pełna treść uchwały
- Informacja w związku z ogłoszeniem drugiego stopnia alarmowego CRP (zarządzenie 94 Prezesa Rady Ministrów o wprowadzeniu drugiego stopnia alarmowego CRP, obowiązuje do 30 listopada 2024 r. do godz. 23:59)
- Możliwość prowadzenia zajęć dydaktycznych w ramach praktyk przez doktorantów. Pełna informacja w załączniku.
Dofinansowanie badań naukowych
- Regulamin przyznawania dofinansowania badań naukowych dla pracowników oraz doktorantów i doktorantek piszących rozprawy u pracowników Wydziału Historii Uniwersytetu Warszawskiego.
- Wzór formularza sprawozdania merytorycznego dla działań realizowanych w ramach wydziałowych konkursów na dofinansowanie badań
- Rules and regulations for the awarding of research grants for employees and doctoral students writing dissertations with employees of the Faculty of History of the University of Warsaw.
- Template for the Substantive Report Form for activities carried out under the Faculty Research Funding Competitions
Wyniki konkursów na dofinansowanie działalności badawczej pracowników Wydziału Historii oraz doktorantów:
Sylabusy
- Praktyczny przewodnik dotyczący wypełniania formularza opisu przedmiotu znajduje się pod linkiem: Instrukcja wypełniania sylabusów „Sylabus krok po kroku. Praktyczne informacje dotyczące wypełniania formularza opisu przedmiotu wprowadzonego”.
- Instrukcja wypełniania sylabusów skrót + formularz sylabusa
UWAGA!: w sylabusie w części A należy koniecznie określić jasno metody i kryteria oceniania oraz sposób zaliczania nieobecności. Jeśli zajęcia są prowadzone w wielu grupach (np. ćwiczenia epokowe), ogólne kryteria oceniania są wspólne dla wszystkich grup. Prowadzący może jednak doprecyzować swoje wymagania, np. co do zaliczania nieobecności, w części B sylabusa w punkcie Metody dydaktyczne.
Pracownicy wnioskujący o granty
Pracownicy realizujący projekty
Informacje dla wnioskujących o granty (umowy cywilno-prawne, podróże służbowe, opłaty konferencyjne, zakupy, przyjazdy gości, zatrudnienia i wynagrodzenia w projektach, publikacje w projektach badawczych NCN, tłumaczenia i korekt, stypendia w projektach naukowych, wzory podań) –>
Rozwój pracownika, szkolenia, kursy
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą skierowaną do pracowników UW – w tym nauczycieli akademickich.
Na stronie znajdą Państwo wszelkie regulacje i kwestie związane z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych przez pracowników –>
Erasmus+ pracowników
Informacje o wyjazdach w ramach programu Erasmus+ dla nauczycieli akademickich i pracowników niebędących nauczycielami akademickimi:
Wyjazdy dla pracowników akademickich
to przede wszystkim doświadczenie dydaktyczne, realizowane na podstawie zawartych umów.
- Informacja na stronie BWZ o wyjazdach dydaktycznych dla pracowników akademickich.
- Baza miejsc wyjazdów dla pracowników akademickich z wymaganiami.
Pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi
mogą wyjeżdżać na szkolenia, które powinny wyszukać wg własnych potrzeb i planów kariery. Wymaganiem zasadniczym jest znajomość języka obcego, umożliwiająca uczestniczenie w szkoleniu. Standardowo odpowiada to poziomowi B2.
- Informacja na stronie BWZ o szkoleniach dla pracowników niebędących nauczycielami akademickimi (NNA)
Kalendarz akademicki i dni wolne od pracy
- Terminy zjazdów dla studiów zaocznych oraz podyplomowych w roku akademickim 2025/2026
- Rok akademicki 2024/2025 – kalendarz akademicki
- 2025 r. – dni wolne od pracy dla pracowników niebędących nauczycielami akademickimi
- Rok akademicki 2023/2024 – kalendarz akademicki
- 2024 r. – dni wolne od pracy dla pracowników niebędących nauczycielami akademickimi
- Rok akademicki 2022/2023 – kalendarz akademicki
- 2023 r. – dni wolne od pracy dla pracowników niebędących nauczycielami akademickimi
- Rok akademicki 2021/2022 – kalendarz akademicki
- 2022 r. – dni wolne od pracy dla pracowników niebędących nauczycielami akademickimi
- Rok akademicki 2020/2021 – kalendarz akademicki
- 2021 r. – dni wolne od pracy dla pracowników niebędących nauczycielami akademickimi
Urlopy
Od 25 stycznia 2023 r. na Uniwersytecie Warszawskim wprowadzono elektroniczne wnioskowanie o następujące urlopy/zwolnienia:
- urlop wypoczynkowy
- urlop wypoczynkowy „na żądanie” (czyli 4 dni z puli urlopu wypoczynkowego)
- urlop okolicznościowy
- zwolnienie – opieka nad dzieckiem do lat 14 (w dniach lub godzinach)
Od 1 września 2023 r. na portalu SAP FIORI uruchomiono dodatkowo elektroniczne wnioskowanie o:
- okazjonalną pracę zdalną (24 dni w roku, płatne)
- urlop opiekuńczy (5 dni w roku, nie przysługuje za te dni wynagrodzenie)
- zwolnienie od pracy z powodu działania siły wyższej (2 dni lub 16 godzin, z powodu nieprzewidzianych, losowych zdarzeń w tym związanych z pilnymi sprawami rodzinnymi, sprawami spowodowanymi chorobą, których pracownik nie był w stanie przewidzieć, a które spowodowały brak możliwości dotarcia do miejsca pracy, płatne 50%)
Wnioski należy składać na stronie: fiori.sap.uw.edu.pl (po zalogowaniu się w uniwersyteckiej sieci lub przez VPN / token).
Złożone przez pracownika i zaakceptowane przez przełożonych elektroniczne wnioski urlopowe będą zapisywane w SAP w kartotece Nieobecności.